Off to school! A real adjustment for some tearless first days at preschool

Off to school! A real adjustment for some tearless first days at preschool

Cap a l’escola! Una adaptació real per uns primers dies d’escola sense llàgrimes (traduït en català a sota)

Sadness, anger, shyness, fear, excitement, joy -all very common, and you might say, really valid, necessary emotions when starting school. Attending a new school, having new teachers and meeting new classmates can be an incredibly exciting experience for a three-year-old, and rather scary at the same time. New beginnings can be both exhilarating and tough. So much so that separation anxiety can take its toll on your little one. Not surprisingly, some children would rather not go to school at all, and get upset or even cry during those first days, which might stretch to weeks. Yet it is commonly widespread crying helps them toughen up. Crying is a defence mechanism after all. But is crying for the sake of crying harmful? Well, let’s say there are better ways to deal with those first school days. As a parent, how can we help a school newbie? In a nutshell, thanks to a PROPER adjustment period.

The previous weeks
-Go to your school’s open doors with your child.
-Talk about the big day often and anticipate what is going to happen together.
-Arrange a previous meeting with the teacher with the presence of your child.
-Read topical books about school as bedtime stories.
-Make up a story featuring your child as the main character, e.g. ‘A’s first day of school’.
-Create cards with real pictures of the school premises, materials and activities and describe them together. Such pictures can be taken from school brochures.
-Buy their school bag together.

The day before
-Pack their school bag together.
-Choose a special ‘feel good’ outfit together.
-Let them bring their favourite book to school.
-Introduce them to their new morning routine with a routine chart (see picture.)

The first days or weeks
-Stay in the classroom should school policy allow it. Otherwise, drop your children at the doorstep of their own classroom.
-Start slow, that is, pick them up after an hour, then two, then let them stay for the whole morning… Don’t rush it and be patient, real adjustment takes time.
-Tell them when you leave and let them know when they are going to be picked up. Never leave unannounced.
-Remind them that even if you’re apart you still make a great team.
-Every morning, take the opportunity to speak briefly to the teacher in a friendly, confident manner in the presence of your child, in order to convey a feeling of trust.
-Trust the teachers, they want the best for your child, just like you.
-Show some genuine excitement and your child will show it too.

The best of luck!!! Was going back to school hard for your child? How was it for those school newbies that set foot in there for the very first time?

image

Cap a l’escola! Una adaptació real per uns primers dies d’escola sense llàgrimes
Tristesa, ràbia, vergonya, por, emoció, alegria -totes són emocions prou habituals i podríem dir que vàlides i necessàries en començar el col.legi. Per a algú de tres anys, anar a una escola nova, tenir professors nous i conèixer els nous companys de classe pot resultar una experiència realment increïble i fer por a parts iguals. Els començaments poden ser tan divertits com durs. Tant és així que els petits poden patir d’ansietat de separació. No és d’estranyar que algunes criatures preferirien no haver d’anar a escola i es neguitegin o plorin durant els primers dies, o a vegades, setmanes. Val a dir que la creença que plorar ajuda a curtir-se està molt extesa. Al cap i a la fi, plorar és un mecanisme de defensa. Però plorar per plorar perjudica? Home, diguem que hi ha millors maneres de gestionar els primers dies escolars. Com a pares, com podem ajudar els nostres fills? Ras i curt, amb una adaptació REAL.

Les setmanes prèvies
-Assistiu a les portes obertes de l’escola amb el vostre fill o filla.
-Parleu del gran dia i anticipeu què passarà plegats.
-Concerteu una entrevista prèvia amb el mestre amb la presència del nen o nena.
-Llegiu-los llibres de la temàtica de l’escola abans d’anar a dormir.
-Inventeu-vos una història sobre l’escola amb el nen de protagonista, com ara “El primer dia d’escola de l’Arnau”.
-Confeccioneu targetes amb fotografies reals de les instal.lacions de l’escola, els materials o activitats i describiu-les plegats. Les podeu agafar dels fulletons de publicitat de l’escola en concret.
-Compreu la motxilla plegats.

El dia abans
-Prepareu la bossa junts.
-Escolliu la seva roba preferida junts.
-Deixeu que s’endugui el seu llibre preferit a escola.
-Presenteu-li la nova rutina amb l’ajuda d’un gràfic (vegeu fotografia).

Els primers dies o setmanes
-Quedeu-vos una estona a l’aula si la política del centre us ho permet. Si no, entreu ben bé fins a l’aula per deixar-los.
-Aneu a pams, primer recolliu-los al cap d’una hora, després dues, després mireu que es quedin tot un matí… A poc a poc i bona lletra, que una adaptació real és un procés que vol el seu temps.
-Aviseu quan marxeu i deixeu clar quan tornareu. Mai marxeu d’amagat.
-Recordeu-los que malgrat la distància seguiu sent un bon equip.
-Si teniu ocasió, cada matí parleu breument amb el professor, amb seguretat i davant del nen o nena, per transmetre-li confiança.
-Confieu en el professor, vol el millor pel vostre fill, igual que vosaltres.
-Mostreu entusiasme i el contagiareu a la mainada.

Tota la sort!!! Com ha anat la tornada a l’escola dels vostres fills? Què tal l’adaptació dels petits debutants que hi han posat els peus per primer cop?